The University

The University

The University

The Vita-Salute San Raffaele University was inaugurated in 1996 with its Psychology course, soon followed by the courses of Medicine, in 1998, and Philosophy, in 2002. Since its establishment, the University has been characterized by a strong integration of teaching and research, in each of its facets: basic, philosophical and social.

The mission of Vita-Salute San Raffaele is to answer to the question Quid est homo, What is the man, strongly believing that the human kind is biologically, psychologically and spiritually unique.

The University is now part of the Gruppo Ospedaliero San Donato.

The Vita-Salute San Raffaele University is a point of reference in the field of university education, as one of the top academic institutions in Italy. Each department is a complex structure including, other than the undergraduate and graduate courses, research centers, doctoral schools and masters

L’Università Vita-Salute da sempre basata sul perseguimento dell’eccellenza sia nella didattica che nella ricerca è una struttura che non si articola in dipartimenti di ricerca ma nelle tre Facoltà, fondamentalmente sedi della “scuola” UniSR in cui trova sede l’organizzazione dei corsi di studio e della didattica. La ricerca scientifica in UNISR è molto articolata e strutturalmente integrata con l’organizzazione della ricerca dell’IRCCS  il che ne rispecchia la vivacità e attualità e ne consente un inserimento nel tessuto socio-culturale (vedi terza missione). L’organizzazione della ricerca include anche centri di ricerca di natura puramente Universitaria come nello schema che segue.

L’Università Vita-Salute San Raffaele afferisce ora al Gruppo Ospedaliero San Donato.

L’Università Vita-Salute San Raffaele è un punto di riferimento per la formazione universitaria di eccellenza, trattandosi  di uno degli atenei più quotati del nostro paese.  Ciascuna Facoltà è in sé una struttura complessa che ospita, oltre ai corsi di laurea e post lauream, centri di ricerca, scuole di dottorato, master.

UniSR Strategic Plan Overview 2019-2022