Evaluatives and Expressives Workshop

13 gennaio 2017

19th January 2017

Abstract:

Scholars in philosophy of language, linguistics, ethics, and metaethics investigate the evaluative dimension of language from different approaches and perspectives. Several analyses have been developed in order to account for the ways in which language can express emotions and other attitudes (among the most challenging instances of loaded and/or evaluative expressions: expressives, slurs, moral terms, aesthetic predicates, and so on). The Evaluatives and Expressives Workshop aims to bring together such perspectives and promote fruitful dialogue among scholars.

Gli studiosi di filosofia del linguaggio, linguistica, etica e metaetica indagano la dimensione valutativa del linguaggio con approcci e prospettive differenti. Sono state sviluppate diverse teorie per spiegare i modi in cui il linguaggio è in grado di esprimere emozioni e valutazioni: epiteti denigratori, termini morali e predicati estetici sono tra i casi più interessanti di espressioni emotivamente cariche e/o valutative. Il workshop Evaluatives and Expressives si propone di far incontrare approcci diversi e incoraggiare così un dialogo costruttivo tra gli studiosi.

Program:

9.30-9.45: Welcome greetings: Massimo Reichlin

9.45-10-45: Isidora Stojanovic: “Pure and Hybrid Evaluatives”; Discussant: Marco Santambrogio

10.45-11.45: Pekka Väyrynen: “Normative Assumptions in the Metasemantics of Evaluatives”; Discussant: Marina Sbisà

11.45-12.00: Break

12.00-13.00: Robin Jeshion: “Pride and Prejudiced: On the Appropriation of Slurs”; Discussant: Claudia Bianchi

Organizers:

Claudia Bianchi

Bianca Cepollaro

Aula Agnodice (DIBIT 1, piano terra)

Further info: bianca.cepollaro@gmail.com

Attendance is free and everyone is welcome to participate.

The workshop is generously funded by the PhD Program in Philosophy of the University Vita-Salute San Raffaele.

Summer School UniSR: 14-18 giugno 2021
Filosofia14 giugno 2021