CUSSB 14° ANNIVERSARY

TUESDAY 29 JANUARY 2019

CUSSB 14° ANNIVERSARY

Vita-Salute San Raffaele University
15:00 – Aula San Tommaso (Dibit 1)

DATA INTEGRATION: A GENERAL OVERVIEW
Welcome and introduction by CUSSB Director – Prof. Clelia Di Serio, Vita-Salute S. Raffaele University
Prof. Pier Luigi Conti – Dipartimento di Scienze Statistiche,Sapienza Università di Roma

Abstract
The increasing need of statistical information, the increasing cost of ad hoc statistical surveys with a decreasing participation rate, and the increasing number of sources of information, are common today’s problems.
A promising response is to integrate data from different sources into a unique, synthetic data-file containing all necessary information. Data integration plays an important role in data gathering process, with serious consequences in data usage.

A questo LINK la locandina dell’evento

Tags:

XXXIV Congresso Nazionale – Società Italiana di Criminologia
Psicologia08 ottobre 2021
XXXIV Congresso Nazionale – Società Italiana di Criminologia
Cognitive Psychology in health communication: scegli il tuo ruolo nel settore Health in UniSR
Psicologia29 luglio 2021
Perceptual technologies talks: 1 giugno il prossimo evento